هونگچي را ميتوان قديميترين خودروساز چين به معناي واقعي دانست. اين برند فعاليت خود را مدت کوتاهي پس از سلطه حزب کمونيست چين بر اين کشور يعني نيمه دوم قرن بيستم آغاز کرد. رسالت هونگچي در آن زمان، توليد خودروهاي تشريفاتي براي سران حزب کمونيست چين بود. هونگچي تا به امروز به رسالت قديمي خود پايبند بوده است. آخرين خودرو تشريفاتي اين برند، در سال 2015 تحويل دولت چين شد. پس از آغاز اصلاحات اقتصادي در دهه 1980 و 1990 ميلادي، محصولات هونگچي تنوع پيدا کردند. اين شرکت مدتي بعد به تملک شرکت خودروسازي فاو درآمد و اکنون يکي از زيرشاخههاي گروه فاو به شمار ميرود. نخستين محصول توليد انبوه اين شرکت، هونگچي HQ3 بود که نسخه چيني تويوتا کراون به شمار ميرفت. طي سرمايهگذاريهاي بعدي فاو در هونگچي، توليد اين شرکت افزايش يافت. اين شرکت طي سالهاي 2017 تا 2021، توليد خود را به ميزان هفت برابر افزايش داد. اين شرکت اکنون يکي از توليدکنندگان خودروهاي لوکس و نيمه لوکس در چين به حساب ميآيد. هونگچي علاوه بر توليد سدانهاي تشريفاتي، مينيون و سدانهاي کوچک را نيز به توليد ميرساند. اين شرکت طي دوره جديد فعاليت خود، طيف گستردهاي از انواع کراساوورها و مينيونها را روانه بازار کرده است. بنابراين امروزه هونگچي از يک برند ويژه مخصوص سران حزب کمونيست، به برند لوکس و نيمه لوکس ويژه عموم مردم تبديل شده است. محصولات برند هونگچي توسط گروه بهمن و به صورت وارداتي براي عرضه به بازار ايران در نظر گرفته شدهاند.