شرکتهای چینی طی چند دهه اخیر، صدها برند مشترک را با خودروسازان ژاپنی راهاندازی کردهاند. یکی از این برندها ونوسیا است که با اتحاد دانگفنگ و نیسان ایجاد شده است. این برند فعالیت خود را در سال 2010 آغاز کرد و هدف از راهاندازی آن، تولید خودروهای متمایز و باکیفیت با استفاده از تجربه نیسان در چین بود.
نخستین محصول ونوسیا با نام D50، در سال 2012 میلادی به بازار آمد. مدتی بعد و در سال 2014، این شرکت نخستین اتومبیل الکتریکی خود را با نام ونوسیا e30 روانه بازار کرد. این برند فعالیت خود را از سال 2017 گسترش داد و تعداد مدلهای آن نیز افزایش یافت. در همین دوره، ونوسیا چندبار از تملک اتحاد نیسان دانگ فنگ در چین خارج شد و بار دیگر به تملک این شرکت درآمد.
ونوسیا پس از تولید مدلهای بسیار با ظاهر متفاوت، در سال 2019 از زبان طراحی منحصربهفرد خود رونمایی کرد. این زبان طراحی "Galaxy-V" نام دارد که علت نامگذاری آن، فرم V شکل لوگو ونوسیا در ظاهر خودروهای این شرکت است. تا سال 2014 خودروهای ونوسیا توسط استودیو نیسان طراحی میشدند اما از سال 2016، ونوسیا استودیو طراحی اختصاصی خودش را برپا کرد.
محصولات ونوسیا توسط ماموت خودرو به ایران عرضه میشوند. این شرکت طیف وسیعی از خودروهای سدان و کراساوور را به تولید رسانده است که از طریق واردات خودرو، به کشورمان رسیدهاند. ونوسیا ویآنلاین که به ونوسیا Big V نیز شهرت دارد، یکی از نخستین محصولات ونوسیا است که به ایران آید.